Képzelje el, hogy az Erzsébet híd nemcsak a város egyik ikonikus látványa, hanem egy bútorcsalád inspirációja is lett! Így történt ez Kele Sára tervezővel, aki a hídból merítette ötleteit, és a Pontum nevű kollekciójával elnyerte a neves zsűri elismerését a Buildner által szervezett The Architect’s Chair versenyen.
A versenyt idén másodszor rendezték meg, célja pedig, hogy olyan székeket és kollekciókat hozzanak létre a pályázók, amelyek összemosódnak az építészet, a design és a művészet határaival. A zsűri fő tagja a világhíres Philippe Starck volt, de mellette számos neves építész és designer is értékelte a munkákat, mint például Boris Berlin, Harrison Stallan, Anne Brandhøj és Sarah Hossli.
Kele Sára Pontum kollekciója a harmadik helyet szerezte meg, ami hatalmas elismerés. A kollekciót az Erzsébet híd szerkezeti elemei ihlették, és a hidak erősségét és kapcsolatépítő szerepét fordította le a bútorok nyelvére. A bútorcsalád letisztult vonalvezetése és minimalista esztétikája a híd építészeti tisztaságát tükrözi.
Az asztalok és ülőbútorok tömör fából készültek, amelyek a természetes, nyers szépséget testesítik meg. A kollekció színei a híd történelmére utalnak: a fehér natúr kőris a modern, fehér kábelhídra, míg a fekete változat az ősi japán égetéses technológiát idézi, utalva a háborúban lerombolt lánchídra.
A székek különleges függesztett megoldása az Erzsébet híd kábelszerkezetét idézi, míg az ülőke és a kisasztal formavilága a híd pilléreire emlékeztet. A pad közepén a Duna budapesti szakaszának nyomvonala fut végig, a két darabból álló pad pedig utal Budapest két oldalára, Pestre és Budára.
A Pontum kollekciót a sarakele studio tervezte, és a Nezozennel együttműködésben valósult meg, a HFDA DesignLAB inkubációs programjának támogatásával.
Ez a projekt remek példa arra, hogy nem kell messzire menni az érdekes designért, hiszen Magyarországon is fantasztikus tehetségek dolgoznak!
Képek forrása: sarakele